Educació atribueix l'empitjorament acadèmic en l'informe PISA a la Lomqe i les retallades del PP
Assegura en un comunicat que l'alumnat avaluat només ha estudiat en condicions dignes tres cursos.
La Conselleria d'Educació Cultura i Esports atribueix l'empitjorament de la qualificació de l'alumnat valencià en Matemàtiques i Ciències que revela l'informe PISA 2018 a la Lomqe (l'anomenada llei Wert), i "les conseqüències negatives que es van derivar del reial decret de retallades de 2012" que va aplicar el Partit Popular. Es tracta del primer balanç després d’implantar-se la llei orgànica per a la millora de la qualitat educativa (Lomqe) en quart d’ESO.
En un comunicat, el departament que lidera el conseller Vicent Marzà explica que l'alumnat valencià "encara arrossega les retallades educatives dels antics governs, que ja ha revertit el govern del Botànic". Assegura que només ha estat en condicions "de qualitat educativa mitjanament raonables" en els últims tres cursos, "per la major inversió per alumne, la baixada de ràtios, l'augment de professorat per a atendre'ls" de manera personalitzada. I, en conseqüència, assegura que no es podrà calibrar correctament "la recuperació" de l'educació pública valenciana fins que l'alumnat que s'avalue haja estudiat en condicions dignes des dels inicis de la seua escolarització".
Educació destaca que el model valencià ha sigut reconegut per l'OCDE però que, en tot cas, analitzarà "amb deteniment" els resultats i continuarà amb "la tasca prioritària de potenciar la innovació educativa, la inclusió i la qualitat de l'ensenyament a les aules valencianes".
D'acord amb l'informe PISA, la Comunitat Valenciana es troba per davall de la mitjana nacional en Ciències (478 punts respecte dels 483 de la mitjana estatal) i Matemàtiques (473 punts, enfront dels 481 de mitjana d'Espanya).