Directes
Ara en la televisió
LA CUINA DE MORERA
Ara en la ràdio
FÓRMULA TERRITORI (reemissió)

Les oposicions d’infantil i primària seran el 2022

Amb vora 2.500 places ofertades, es faran en les mateixes condicions en què estaven previstes per al 2021.

Les oposicions d’infantil i primària seran el 2022

La Conselleria d’Educació convocarà les oposicions d’Infantil i Primària l’any 2022 “en les mateixes condicions en què estaven previstes”, segons ha assegurat l’administració valenciana després de la Comissió General d’Educació. Amb vora 2.500 places ofertades, inicialment estaven programades per a 2021, però s’ha hagut de modificar el calendari per la crisi sanitària de la Covid-19.

En aquesta reunió prèvia a la Conferència Sectorial d’Educació, que reunirà els consellers i conselleres autonòmics, i la ministra d’Educació i FP, s’ha determinat, “prorrogar el Reial decret 84/2018 que assegura la celebració de les oposicions a infantil i primària per a 2022 en les mateixes condicions en què estaven dissenyades”.

El Reial decret 84/2018 fa referència a aspectes com els temaris, els temes a triar en els exàmens, el barem de mèrits, etc., per a les oposicions que s’han celebrat aquests últims anys.

L’acord de la Comissió General dona “via lliure a l’ajornament de les oposicions docents en el sistema educatiu valencià pactat entre la Conselleria d’Educació i sindicats docents amb motiu de la impossibilitat de celebrar enguany les oposicions de Secundària.

Avaluació de l’alumnat

Quant a l’avaluació de l’alumnat de les diferents etapes i nivells educatius, Educació treballa de manera coordinada amb el Ministeri d’Educació i les altres comunitats autònomes per a adaptar les normes relatives a l’avaluació a la situació actual. Així, s’estan analitzant els diferents escenaris en funció de quan es puga tornar a l’activitat educativa presencial.

L’avaluació en els diferents nivells i etapes educatives s’adaptarà al procés d’ensenyament i aprenentatge que s’haja pogut fer al llarg de tot el curs, tenint en compte el temps que dure l’activitat educativa no presencial i que no tot l’alumnat ha tingut les mateixes condicions d’accés al currículum ni de suport que sí que té mentre s’exerceix l’activitat educativa presencial.

D’altra banda, Educació ha incidit en què “és molt important que durant les vacances de Pasqua s’analitzen amb calma les tasques que s’estan proposant a l’alumnat i que es continue avançant en la coordinació de les tutories amb els seus respectius equips educatius perquè el conjunt de les tasques proposades siga assumible per l’alumnat”.

També et pot interessar